Pad tot huidige pagina

Advies- en meldpunt OGGZ

Lijst

Niet iedereen die hulp nodig heeft, wil of durft daar om te vragen. Professionals, familie of buren merken vaak als eerste dat het niet goed gaat met iemand. Bijvoorbeeld:

  • Iemand ontvangt geen hulp terwijl hij of zij ernstige problemen heeft
  • Iemand vertoont ineens verward, agressief of overlast gevend gedrag
  • Iemand verwaarloost zichzelf, of zijn of haar huis ernstig

Melding doen

Hoe kan ik melden?

Bent u erg bezorgd en krijgt u geen contact met iemand?
Dan kunt u bellen naar 020 5555 555 Het meldpunt is 24 uur per dag bereikbaar. Melden kan ook anoniem. De persoon over wie u een melding doet, hoort dan niet dat u dat heeft gedaan. Professionals, partners, buren, familieleden, vrienden of kennissen: iedereen kan bij het meldpunt terecht met vragen of voor het aanmelden van iemand voor zorg.

Wat gebeurt er met mijn melding?

Na de melding onderzoekt de GGD of en welke hulp nodig is. Wij proberen contact te leggen met de persoon. De GGD informeert u over het vervolg van uw melding, daarbij houden we rekening met de privacy van alle betrokken personen.