Onderzoek naar de eerste 1.000 dagen

Lijst

Inleiding over onderzoek

Onderzoek naar producten uit het babyschap in de supermarkt

Waarom kopen ouders van kleine kinderen producten uit het babyschap? Wat is de rol van marketing hierin? Onderzoeksbureau Muzus deed in opdracht van het programma Gezonde en Kansrijke Start kwalitatief onderzoek naar het koopgedrag en de beleving van ouders met een lage SES op het baby- en peuterschap in de supermarkt. Wat blijkt? Ouders hebben een enorme loyaliteit aan het babyschap en hebben een blind vertrouwen in het schap.

Als aanvulling op dit kwalitatieve onderzoek heeft de GGD Amsterdam opdracht gegeven aan Motivaction om een representatieve steekproef te houden onder alle lagen van de bevolking over het gebruik en beeld dat men heeft van het babyschap.

Contact

Vanuit het programma Gezonde Kansrijke Start kijken we samen met ervaringsdeskundigen, zorgverleners, hulpverleners, beleidsmakers, bestuurders, buurt- en welzijnsorganisaties hoe we bestaanszekerheid in de eerste 1.000 dagen kunnen versterken. Wilt u ook een bijdrage leveren of meedenken hierover? Stuur dan een mail naar gks@ggd.amsterdam.nl

Meer informatie

aanvullen