Pad tot huidige pagina

Bezoekersinformatie

Waar moet ik zijn?

De Soa polikliniek is op de begane grond van het hoofdgebouw van de GGD Amsterdam aan de Nieuwe Achtergracht 100 (dicht bij het Weesperplein, zie Google maps).

Wat is de gang van zaken?

Als je een afspraak maakt bij de Soa polikliniek wordt deze bevestigd per mail. In deze mail staat onder meer een QR code. Neem deze mail (op je telefoon of tablet) mee bij je bezoek of print hem van tevoren uit.

  • Bij de ingang van de poli staat een aanmeldzuil (kiosk). Hier scan je de QR code, hetzij vanaf je mobiel of thuis uitgeprint. Uit het printertje boven het scanapparaat komt een bonnetje met oproepnummer. Hierna neem je plaats in de wachtkamer.

  • Je wordt opgeroepen met je nummer op het beeldscherm en gaat naar de balie. De baliemedewerker geeft je materialen om op het monstertoilet zelf lichaamsmateriaal af te nemen. Ook geeft de baliemedewerker aan of er nog bloed of vervolgonderzoek nodig is.
  • In het toilet hangt een spiegel met een beeldscherm. Hierop kun je een instructiefilmpje zien hoe het lichaamsmateriaal wordt afgenomen. Rechts op deze pagina kun je ook hier het filmpje bekijken (via je mobiel is dit onderaan deze pagina).
  • Na afname van de materialen zet je deze in het rekje naast het toilet bij het schuifraam.
  • Als er nog bloed of vervolg onderzoek nodig is na het scannen neem je plaats in de wachtkamer. Als je nummer weer op het beeldscherm verschijnt ga je naar de getoonde kamer.

Een filmpje over de routing van je bezoek bij de poli staat rechts op deze pagina (via je mobiel is dit onderaan deze pagina).

Wachttijd en duur bezoek

De wachttijd is afhankelijk van de reden van je bezoek. Dit kan tussen de 15 en 90 minuten duren.

Ik ben verhinderd en wil de afspraak afzeggen

Stuur dan zo snel mogelijk een e-mail naar soaafspraak@ggd.amsterdam.nl om je afspraak af te zeggen. Vergeet niet in de e-mail aan te geven:

  • datum en tijd van de afspraak
  • je naam en geboortedatum

Wij wijzen je er met nadruk op dat dit e-mailadres alleen gebruikt kan worden voor het afzeggen van afspraken. Alle andere vragen, zoals bijvoorbeeld het wijzigen van een afspraak, worden niet in behandeling genomen. Vraag eventueel hier een nieuwe afspraak aan.

Filmpjes